Nainen, joka ei osannut päättää mitään

Aaaargh, miksi mä en osaa päättää mitään?! Alkaa ihan tosissaan ketuttamaan tämä jahkailu, joka vie kamalasti energiaa. Ehkä mun aivot on pysyvästi pehmenneet vauvavuoden univajeesta…

Kävin tänään Tallinnan yliopiston avoimien ovien päivässä. Tuhrasin kolme tuntia arvokasta aikaani, enkä ole yhtään fiksumpi. Tai no okei, tiedän muutaman hakuprosessiin liittyvän seikan enemmän ja olen tutustunut koulun käytäviin perinpohjaisesti. Mutta itse ongelmaan eli hakisinko vai enkö ja mihin hakisin jos hakisin, en saanut selvyyttä. Lähinnä vain lisää epäselvyyttä, koska yliopistolla on myös mahdollisesti mielenkiintoinen bachelor programme ja olin jo päättänyt hakea masteriin. 

Olen lueskellut Helsingin yliopiston kirjastosta hakemaani International Relations-kirjaa ja ainakin päällisin puolin se vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta. Mutta Tallinnan yo painottaa ilmeisesti erityisesti kansainvälistä turvallisuutta, joka kiinnostaa toki, mutta enemmän kuitenkin kiinnostaisi kehitys ja kulttuurit. Emmäää tiiä, pää on vaan niin jumissa. 

Ja eihän mun tosiaan ole pakko päättää nyt, kun olen niin onnellisessa asemassa että voin hengailla himassa niin kauan kuin sielu sietää. Mutta sielu olis jo aika valmis johonkin hommiin kodin ulkopuolella…

Päättäkää nyt joku mun puolesta, jooko??

Do you ever have difficulty making decisions? I do, right now every day. It seems impossible to me. I don’t know if I’ve lost some important brain cells because of the sleep deprivation or what, but seems like most of the time my brain is a big soft mush (it is kinda, isn’t it?). 

Today I went to the Tallinn University, they had open doors day and I hoped I could finally decide whether to apply or not and in which programme. But no, still I’m not any wiser, actually I think it was quite a waste of time. Well, at least I know the campus very well now… 

Could someone please decide for me??

Leave a Reply

